5 dolog, amitől könnyebb lesz a terhesség
2016. november 21. írta: redelle

5 dolog, amitől könnyebb lesz a terhesség

Várandósnak lenni teher, bárki bármit mond. Megterheli a testet, de a hormonváltozás pszichés tünetekkel is járhat, nem csak dagadunk, de szorongunk is, a stressz pedig kikezdi a testet is a 40 hét alatt. Mivel a harmadik terhességemet taposom, és sokat foglalkozom a test és a lélek karbantartásával, mára kitapasztaltam, hogy mivel lehet segíteni a kényelmetlenségeken. Íme 5 dolog, amivel csak jót tehetsz magadnak.

autumn-shot-vi.jpg

  1. Diétázz

A súlygyarapodás kardinális kérdés terhesség alatt, és bár 9-től 15 kilogramm hízásig az orvosi javallat eltérő, a saját testalkatunk és testérzetünk elárulja, hogy számunkra mi lenne az ideális. Ha úgy érzed, kezdesz elnehezedni, figyelj oda a diétádra, és ha szükséges fogj valami kímélő fogyókúrába! Ennek lényege, hogy a „szemetet”, tehát a haszontalan ételeket, italokat szorítsd ki az étrendedből, ezek nem fognak hiányozni a magzatnak sem. A fehér cukor-fehér liszt tilalom hatása már pár nap után érződik: nem csak a súlyodon, de bőrödön és fogaidon is látni fogod a változást. Pár napra a húst és az állati fehérjéket is kivonhatod az étrendedből, amire ugyancsak gyors megkönnyebbüléssel reagál szervezet. De ha nem akarsz megvonni magadtól semmit, akkor is tudsz valamit tenni könnyedségért: este hat után már csak friss zöldséget egyél, így a pihenési időszakot a szervezeted nem emésztéssel fogja tölteni. Reggel sokkal frissebben ébredsz.

  1. Sétálj

Kényes kérdés, hogy mit sportoljon az ember terhesség alatt, van, aki probléma nélkül tud megterhelőbb gyakorlatokat is végezni, sőt hallottunk már 8 hónapos terhes maratonistáról is. Másnak kényelmetlenné válik a sport, vagy a melle feszül, vagy begörcsöl a hasa, méhe, ezek mind jelek arra, hogy nem szabad erőltetni. A jóga mindenkinek jót tesz, de nem mindenki érzi magáénak. Van egy mozgásforma, amibe nem lehet belekötni: a séta. Ez ugyanis beilleszthető a napi rutinba is: ha még dolgozol, akkor parkolj le távolabb, vagy szállj le egy-két megállóval előbb, és tedd meg gyalog az utat oda és/vagy vissza. Ha viszont otthon várod a terhesség végét, akkor iktass be napi fél órás sétákat a napirendbe. A tempót magadnak kell érezni, nyugodtan próbálhatod szaporítani a lépéseket, amíg még kényelmes.  

  1. Lélegezz

Odafigyelsz a légzésedre? Szoktál mélyeket lélegezni? Ugye, hogy nem. Pedig nagyon fontos lenne, ugyanis lenyugtat, és a hosszú kilégzésekkel ki lehet üríteni a pszichés szemetet is az ember fejéből, tüdejéből, szívéből. A lényege, hogy belégzéskor telítsük meg teljesen a tüdőt, kilégzésre pedig ürítsük ki teljes mértékben a lebenyeket. Ez, ha türelmesen csináljuk, a mellkasunk hullámzásával egy kellemesen nyugodt állapotot idéz elő. Így a terhesség alatt előforduló szorongást is tudjuk kezelni.

  1. Krémezz

Nem csupán a bőrödnek, de a lelkednek is jót teszel, ha a terhesség alatt mindennapos rutinként krémezed magad. A has és a medence, sőt a gát tájékát különösen tartsd szem előtt ilyenkor, ezzel elkerülheted a striák képződését, és a gátvédelemnek is megágyazhatsz. Számos piperemárka specializálódott a kismamákra, de ha beszerzel egy üveg tiszta mandulaolajat a gyógyszertárból, azzal nem tévedhetsz, évezredes hagyománya van ugyanis a kötőszövetek karbantartásában a mandulakivonatnak. Nincs hivalkodó illata, ezért már az első trimeszterben is kényeztetheted magad vele.

Kövesd a Redelle blogot a Facebookon is!

5. Pihenj

A tétlenség nem divat, a relaxációt sokszor valami luxusként fogjuk fel, pedig főképp várandósság alatt kellene nem csak magunk, hanem magzatunk érdekében is időt szakítani a pihenésre. A henyélést úgy lehet hasznos, feltöltő időtöltéssé varázsolni, hogy odafigyelünk a testhelyzetünkre, a lézgésre, és az elménkre. Válasszunk egy olyan pozíciót, amelyben tehermentesítjük a testet, például a feküdjünk egy üres falszakaszhoz a lakásban, és a lábakat nyújtsuk ki a fal mentén, ezzel a vizesedésnek, az ödémáknak és a visszereknek is teszünk egy szívességet. Vegyük magunkat körbe párnákkal, hogy tényleg nagyon kényelmes legyen, a légzés pedig legyen olyan, mint a harmadik pontban. És az elme? Minél üresebb. Azaz: próbáljuk kiüríteni az agyunkat, nem gondolni semmire, csak a légzésünkre és a könnyedségre koncentrálni.